Daugelį svarbiausių Rytų Europos festivalių spalį aplankiusio OKT / Vilniaus miesto teatro maršrutas pakrypo į Vakarus. OKT jau pradėjo tik prieš pat Kalėdas pasibaigsiantį turą po Prancūziją, tačiau iki tol spėjo pabūti ir dar keliuose reikšminguose teatriniuose renginiuose.
„Vilniaus miesto teatras – lyderis tarp XIX tarptautiniame teatro festivalyje „Euro-Scene“ dalyvaujančių dramos kolektyvų“, – skelbė vokiečių dienraščio Leipziger Volkzeitung antraštė. Lapkričio 3-8 d. Saksonijos sostinėje susibūrė 13 eksperimentinio teatro trupių iš dešimties Europos šalių. Tarp jų – ir pačiame užsienio gastrolių įkarštyje atsidūręs OKT / Vilniaus miesto teatras.
Teatrinis Leipcigas su džiaugsmu sutiko jau trečiąjį kartą festivalyje besilankantį režisierių Oskarą Koršunovą. Daugiau nei prieš dešimtmetį Vokietijos publikai prisistatęs spektakliu „Senė 2″, o 2001 m. parodęs „Vasarvidžio nakties sapną“, šįmet režisierius žiūrovų ir kritikų teismui pateikė naujausiąjį savo lietuvišką darbą – Wiloiamo Shakespeare´o „Hamleto“ interpretaciją.
Šįmet, minint 20-ąsias Berlyno sienos griūties metines, „Euro-Scene“ festivalis buvo pavadintas „Saulės užtemimu“, simbolizuojančiu, pasak organizatorių, savotišką balansavimo ant baimės, pavojaus, paslaptingos tamsos ir naujos vilties ribos būseną. O šis „Hamleto“ pastatymas, kaip teigė festivalio direktorė Ann-Elisabeth Wolff, pasižymi išskirtine ištikimybe klasikiniam Shakespeare´o tekstui, tačiau tuo pačiu yra itin aktualus ir originalus. Be to, kaip retas eksperimentinis darbas, jis puikiai atspindi sumišusio, pasimetusio šiandieninio žmogaus realybę, tad puikiai derėjo prie festivalio koncepcijos.
Prieš leidžiantis beveik mėnesio trukmės gastrolių po Prancūzijos teatrus, Oskaro Koršunovo „Hamletas“ spėjo trumpam sugrįžti į Rytus: lapkričio 14 d. OKT spektakliu iškilmingai startavo Naujojo Europos teatro festivalis NET Maskvoje.
Spektaklis sulaukė ne tik nemažo maskviškės publikos dėmesio, tačiau ir gausių rusų teatro kritikos atsiliepimų. Jaunojo žiūrovo teatre parodyta danų princo tragedija provokavo festivalio svečių ginčus ir diskusijas. Bene šmaikščiausiai polemiką kultūrinėje spaudoje apibendrino kritikas Romanas Dolžanskis, dienraštyje Komerssant rašęs: „Vis dėlto šis darbas sukurtas su tokia vitališka jėga ir meistryste, jog reziumuoti galima tik taip: amžius įveiktas, „Hamletas“ pastatytas, supratimas, kad gyvenime nėra nieko protu suvokiamo, niekur nedings, tad reikia gyventi toliau ir statyti spektaklius.“
Vos kelioms dienoms sugrįžusi į Vilnių, „Hamleto“ trupė išvyko į jau malonia OKT tradicija tampantį turnė po prancūzų teatrus ir festivalius. Pasak šių metų sausį garbingą Prancūzijos Meno ir literatūros ordino kavalieriaus apdovanojimą pelniusio Oskaro Koršunovo, jokia paslaptis, kad menkai Lietuvos valdžios remiamam teatrui tokia ilga išvyka – ne tik būdas praplėsti meninį akiratį ar dar artimiau susipažinti su teatrine prancūzų visuomene ir žiūrovais. Tai ir itin svarbus finansinių pajamų šaltinis bei galimybė pasirodyti užsienio prodiuseriams bei festivalių organizatoriams.
„L´Hippodrome“ teatre Due mieste lapkričio 24 d. prasidėjusios gastrolės netrukus persikels į prie Lilio įsikūrusį Vilniov d´Ask, kur vilniečių spektaklis bus suvaidintas tarptautinio menų festivalio „Next“ publikai. Prancūzijoje per kiek daugiau nei trejetą savaičių planuojama parodyti 12 spektaklių 8 miestuose. Paskutinė OKT stotelė šįmet – vienu svarbiausių Prancūzijos teatrinio vyksmo centru laikomas Strasbūro teatras „Le-Maillon“. Čia gruodžio 17-18 d. ir finišuos dar rugsėjį prasidėjęs OKT / Vilniaus miesto teatro užsienio gastrolių maratonas.
***
OKT / Vilniaus miesto teatro inf., 2009-11-30