„Žuvėdros“ aktoriai prieš didžiąją premjerą sugrįžo į repeticijų salę

2014 14 vasario

OKT/Vilniaus miesto teatre vėl repetuojama Antono Čechovo „Žuvėdra“. Po nedidelės pertraukos aktoriai bei režisierius užsidarė laboratorinėje studijos erdvėje tam, kad jau vasario 22 bei 23 dienomis žiūrovams pristatytų didžiąją spektaklio premjerą. Pasak Oskaro Koršunovo, tai išties premjera, tačiau jos dieną kūrybinis procesas neužsibaigs.

Naujosios teatrinės realybės paieškos, spektaklis, su kuriuo norisi ilgiau pabūti, aktorystės stebuklai, antiteatre kuriamas tikras teatras, stingdanti aktorinė įtampa, atradimų ir atsivėrimų gausa, radikalus aktorių ir žiūrovų suartėjimas – taip apie spektaklį kalbėjo Lietuvos bei užsienio teatro kritikai. Jų atsiliepimai, parašyti po etapinių „Žuvėdros“ parodymų, taip pat tapo spektaklio kūrybinio proceso dalimi.

Svarbia proceso dalimi tapo ir žiūrovai, šį kartą buvę labai arti aktorių bei keitę spektaklį kiekviename jo etape. Jie – viena iš esminių priežasčių, kodėl kiekviename parodyme „Žuvėdra“ buvo vis kitokia, o dabar, didžiosios premjeros metu, atsivers dar kitomis spalvomis.

„Čechovas aptrauktas daugybe netikrų intonacijų, stereotipų ir štampų, dėl kurių pradingsta esminiai dalykai. Norėjome vis tai nuvalyti, tiek nuo pjesės, tiek nuo savo įpročių ir stereotipų. Stengėmės artėti link savęs, link kiek galima tikresnės vaidybos, aiškesnio suvokimo ką mes veikiame scenoje ir koks yra žiūrovo vaidmuo. Dėl to taip ilgai repetavome“, – idėjos vėl užsidaryti kūrybinėje laboratorijoje priežastis dėsto režisierius Oskaras Koršunovas.

„Žuvėdra“ ir jos procesas suvienijo įdomią kūrybinę komandą. Oskaras Koršunovas šį kartą – ne tik spektaklio režisierius, bet ir scenografas. Muziką kuria vienas teatro įkūrėjų kompozitorius Gintaras Sodeika. Kostiumų dailininkė – mados pasaulyje gerai žinoma Dovilė Gudačiauskaitė, kuriai tai vienas pirmų darbų teatre. Šviesų dailininkas bei daugumos kritikų pastebėtos ir teigiamai įvertintos apšvietimo instaliacijos autorius – Eugenijus Sabaliauskas. Videoprojekcijas kuria Aurelija Maknytė.

Vaidmenis kuria pirmose trilogijos dalyse „Hamletas“ bei „Dugne“ vaidinę aktoriai Nelė Savičenko, Darius Meškauskas, Rasa Samuolytė, Darius Gumauskas, Dainius Gavenonis, Giedrius Savickas bei „Mirandoje“ vaidinanti Airida Gintautaitė. Režisierius pakvietė ir keturis OKT/Vilniaus miesto teatre pirmą kartą vaidinančius aktorius – tai Gelminė Glemžaitė, Vytautas Anužis, Martynas Nedzinskas ir Kirilas Glušajevas. Pastarasis, įprastai vaidinęs mokytoją Medvedenką, kūrybinio proceso metu, tiesiog improvizuojant įsiliejo ir į antrą vaidmenį. Dabar Šamrajevą vaidina ne tik Vytautas Anužis, bet ir Kirilas Glušajevas.

„Ilgai repetavome, rodėme spektaklius neskelbdami premjeros. Eksperimentavome tiek su medžiaga, tiek su savimi, į šį kūrybinį procesą įtraukėme ir žiūrovus, ir kritikus. Tai ilgas procesas, trukęs apie metus bei dabar pasiekęs tam tikrą etapinį finišą – nesakau, jog tai jau pabaiga. Taip, tai premjera, bet sulig ja mūsų darbas nesibaigs. Mes ir toliau gilinsimės į šį užburtą meilės ir kūrybos ežerą“, – pasakoja režisierius Oskaras Koršunovas, kurio teatre įprasta net ir pačius pirmus spektaklius repetuoti iki šiol.

Antono Čechovo „Žuvėdros“ premjera – jau vasario 22 bei 23 dienomis, OKT Studijoje. Pradžia 19 valandą.

OKT/Vilniaus miesto teatro inf.